7 Efezovskej mládeže: život, za ktorý sa modlia

Keď neskúsený človek číta Chetii-Minei, často môže pochybovať o pravde o tom, čo je napísané.Je však nepravdepodobné, že bude pochybovať o tom, čo sa píše o siedmich efeziánskych mládežách.Tento príbeh má nepopierateľné dôkazy: zaznamenáva sa na tabletoch tých čias.

)Zázraky kresťanstva

Zázrak je niečo neobvyklé.To, čo nemožno logicky vysvetliť a vedci nedokážu dokázať.

Skeptici niekedy dokážu niektoré z nich vysvetliť na základe presvedčivých (na prvý pohľad povrchných) dôkazov.V niektorých prípadoch dôkazy „nefungujú“.Medzi takéto zázraky patrí sen siedmich mladých ľudí, ktorí žili v Efeze.

Nádherný sen mladých ľudí z Efezu

Mládežníci z Efezu zaspali v polovici 3. storočia A.D.počas panovania rímskeho cisára Deciusa Trajana, ktorý bol krátko pri moci.Krátkodobé obdobie jeho vlády však zanechalo významnú stopu v histórii antického sveta, pretože položil základy systematickémuprenasledovanie kresťanov.

Áno, v 3. storočí zaspali.Zobudili sa však až po 200 rokoch, keď bol pri moci cisár Theodosius Mladší, skutočný kresťan.Ich prebudenie bolo „hlasom zhora“.

Prebudenie mladistvých alebo zjavenie Božie

Prebudenie mladistvých Efezu je skutočne zázrak, pretože to bolo skutočné vzkriesenie mŕtvych, pretože v roku 250rok zomreli, a tak unikli mučeníctvu.

A ich prebudenie sa časovo zhodovalo so vznikom kacírstva, ktorú distribuoval biskup Theodore.Biskup poprel možnosť vzkriesenia.Cisár Theodosius sa modlil.Modlil som sa dlho.Prebudenie mladých bolo odpoveďou na jeho modlitbu.

​​

Mladý muž, ktorý našiel poklad

Mladý cisár bol prinesený cisárovi, ktorý chcel na trhu platiť 200-ročnými mincami.Tento mladý muž bol Jamblichus, ktorého priatelia poslali do mesta na chlieb.Bol veľmi prekvapený, keď videl kríž pri bránach mesta.Po prekonaní zmätku vstúpil do mesta, ktoré sa ohromne zmenilo.

Obchodníci, ktorí od neho videli staré mince, požadovali, aby sa s nimi podelili o poklad, ktorý údajne našli.Jamblichus ich presvedčil, že peniaze dostal od svojich rodičov.Ale neverili mu, dokonca sa ho snažili poraziť.Celý dav sa zhromaždil.

Prípad pomohol

Počas zúčtovania prešiel prokonzul a poponáhľal sa k biskupovi.Bol to ten, ktorý viedol mladého muža k cisárovi.Po objasnení všetkých okolností sa pravda stala jasnou.Ale kto to potvrdí?

V tomto čase Adatius, vlastník pôdy, kdeBola tu jaskyňa, ktorá ukrývala mládež, ťažila z nej kamene a robotníci našli medzi kameňmi starú archu s dvoma doskami.A na tabletoch - príbeh siedmich mladých ľudí, história ich pohrebníctva.

Kto boli efeziánski mládežníci

Efezskí mládežníci, sedem mladých mužov, boli deťmi šľachtických občanov Efezu.Najstarší Maximilian bol synom prefekta.Rodiny vyznávali kresťanstvo, ale tajne, pretože kresťania boli prenasledovaní.

Mladí muži boli priatelia, trávili spolu veľa času.Najstarší bol Maximilián, najmladší - Iamblichus.Názvy ostatných: John, Dionysius, Martinian, Constantine (Exacustodian) a Antonin.

Všetci mali vojenskú hodnosť, ktorá bola označená špeciálnym znakom - pásom.

Efez

V týchto dňoch bolo toto úžasne krásne starožitné mesto podriadené rímskym vládcom.Mesto Artemis, bohyňa plodnosti, bolo centrom pohanstva.Chrámy boli živé, obetovali sa a uctievali pohanských bohov.Počas zvláštnych dní bol obradom sám cisár.

III. Storočie, Decius

Presne to sa stalo v roku 250, keď Decius navštívil Efez.Cisár nariadil všetkým obyvateľom, aby sa obetovali v chráme.Bolestivá smrť čakala kresťanov na neposlušnosť.

„Aj človek je človekom niečo zviera.“Krutosť bola neobmedzená, v tých dňoch vládla múdrosť.Niektorí mešťania sa snažili získať milosrdenstvo cisára a hľadali tajných kresťanov a hlásili ich úradom.Bola hlásená správa o siedmich mladých.

Predchádzcisár

A tak sa pred cisára objavilo sedem mladých mužov.Objavili sa a nahlas priznali Krista.Decius (Decius Trajan) sa zdal milosrdný, prepustil ich na slobodu a odstránil známku vojenského rozlíšenia.Dal im čas na premýšľanie, keď odchádzal z mesta.Keď sa vráti, budú sa musieť obetovať o niečo neskôr.

Decius opustil Efez a sedem mladých mužov sa schovávalo v jaskyni na modlitbu.Zrieknutie sa Krista nebolo možné, ako vydržia mučenie?

Mladší Jamblichus oblečený v žobravom oblečení niekedy chodil do mesta na chlieb.Počas horúcej modlitby zaspali, ako sa ukázalo, 200 rokov.Bol to však skutočný predpoklad.

Cisárov hnev

Po návrate cisár Decius poslal mladým veľvyslancom, ale nenašli ich.Rozhnevaný cisár vynaložil dostatočné úsilie na nájdenie útočiska pre mládež.Keď objavil jaskyňu, nariadil jej tehlu.To bolo povinné urobiť jeho sluhovia Barb a Theodore, ktorí boli tiež kresťanmi.

Boli to tí, ktorí napísali tento príbeh na olovené tablety, ktoré boli pochované v arche.Jaskyňa bola ohradená a medzi kameňmi bolo ponechané osvedčenie pre potomkov.

Theodosius mladší

O 200 rokov neskôr, keď sa cisár Theodosius presvedčil o pravdivosti slov mladých (nečakane sa prebudili pri ťažbe kameňa z jaskyne), uklonil sa.pred nimi kmeň a oznámil ľudu možnosť vzkriesenia.Bola porušená heréza biskupa Theodora.

Po rozhovore s cisárom mladí zasa zaspali a sklonili sa k zemi.head.Ale to bol ich posledný sen, večný.Cisár im nariadil pochovať ich v zlatých sarkofágoch, ale po objavení sa siedmich mladých vo sne ich nechal v tej istej jaskyni.Dnes tu zostávajú pozostatky siedmich mladých.

V ktorých prípadoch sa modlia o pomoc

Všetci svätí sa môžu modliť za akékoľvek potreby, záleží to na vašom postoji k svätyni.To však neuberá na čisto žiadosti každého svätého.Svätým dámam je adresovaných veľa modlitieb.Tu je jeden z nich:

Sedem mladých ľudí sa často modlí za mladých rodičov, to znamená predovšetkým za deti, najmä za tých, ktorí zle spia.

Jaskyňa

Čas vymaže veľa stôp, stratila sa aj trasa v jaskyni.Dnes sa hádajú o tom, ktorá zo starodávnych jaskýň je tá, v ktorej deti zaspali.Aj keď jaskyňa v Efeze stále existuje, mnoho detailov poukazuje na jaskyňu v Jordánsku (Amman).

Početné pútniky sa hrnú do Efezu vrátane mnohých moslimov.

Predtým v 12. storočí zostalo jeho miesto pobytu zrejmé, keď sa zaznamenala púť.Toto je záznam Hegumen Daniela, ktorý videl sväté relikvie.

Dni spomienky

Ctia svätých mladých ľudí trikrát ročne: 4. augusta, 1. septembra a 22. októbra.1. septembra sa mladí ľudia v službe spomínajú, zvyšné dva dni sa považujú za deň ich ukončenia.