7 smrteľných hriechov - tabuistický zoznam v pravoslávnej cirkvi

Väčšina veriacich pri čítaní biblických a iných náboženských kníh venuje často pozornosť výrazu „sedem smrteľných hriechov“.Táto veta sa nevzťahuje na žiadne konkrétne alebo konkrétne sedem aktov.Zoznam hriechov môže byť oveľa väčší, ale práve týchto sedem činov spája niečo viac, a preto sa nazývajú „smrteľníci“.

Prvá takáto klasifikácia bola navrhnutá už v päťstom deviatom roku Gregorym Veľkým.V kostole je ďalšie rozdelenie, ktoré spočíva v zostavení nie siedmich, ale osem smrteľných hriechov a základných vášní.Slovo „vášeň“ v preklade z cirkevného slovanského jazyka bude znamenať utrpenie.Niektorí veriaci a kazatelia dospeli k záveru, že v pravoslávnej cirkvi je desať smrteľných hriechov.

Smrteľný hriech je najťažší a najťažší zo všetkých možných vášní.Takéto hriechy sú zmierňované iba úprimným pokáním.Pri spáchaní takýchto hriechov, dokonca ani jedného, ​​už cesta k duši raja už neklamá.V základnej klasifikácii pravoslávnych veriaci počítajú iba osem smrteľných hriechov.

Pýcha alebo „hriech Lucifera“

Pýcha je považovaná za jednu z najzávažnejších hriechov, pretože pochádza od samotného Satana.Príbeh tohto hriechu siaha až do stvoreniaanjelský svet.Jeden z najvyšších anjelov a najmocnejších, Dennitsa, nechcel byť v poslušnosti a láske k Pánovi.Tento anjel bol nesmierne hrdý na svoju silu a moc a chcel sa stať rovným Bohu.Denitsa nasledovala mnohých anjelov, a preto bola v nebi rozpoutaná vojna.Archanjel Michael spolu so svojimi anjelmi bojujúcimi proti Satanovi porazil zlú armádu.Satan-Lucifer ako blesk spadol z nebeského kráľovstva do pekla.Od tej doby, peklo, je podsvetie miestom bývania temných duchov, miestom bez Božej milosti a svetla.

Muž, ktorý s hrdosťou zhrešil, je pokračovaním Luciferovho diela na zemi.Pýcha zahŕňa všetky ostatné hriechy, dokonca aj tie, ktoré nie sú na zozname siedmich smrteľníkov.

Pýcha je neprimeraná viera v seba samého a na vlastné schopnosti, čo odporuje Pánovej veľkosti.Človek, ktorý je v takom hriechu, sa môže pochváliť svojimi kvalitami a zabudol na to, kto mu ich dal.Jednoducho povedané, hrdosť je mimoriadne vysoká sebaúcta, povýšenie skutočných vlastností a imaginárne dobré vlastnosti. Toto je nadhodnotená sebaúcta.V takýchto prípadoch sa človek domnieva, že je lepší ako v skutočnosti je a lepší ako všetci ostatní ľudia.To vedie k arogancii, arogancii.Nejde o objektívne hodnotenie, sebaľúbenie, ktoré vedie k spáchaniu strašných chýb v živote.Je to seba oslavovanie, slepé uctievanie.Súčasťou pýchy je aj nepriateľstvo voči iným.

Jedným z účinných spôsobov, ako prekonať hrdosť, je slúžiťspoločnosť, Pán a rodina.Keď sa človek dá druhým, môže sa zmeniť.

Pýcha je zdrojom negatívnych myšlienok a emócií.Tieto veci nepriaznivo ovplyvňujú psychický stav a správanie človeka.Príliš veľa sebadôvery vyvoláva vo vzťahu k svetu agresiu.

Avarice

Druhý nespočetný hriech v kresťanstve.Chamtivosť sa nazýva chamtivá alebo priemerná osoba, ktorá má sklon zvyšovať svoje bohatstvo.Tento hriech je rozdelený na túžbu prijať viac, ako už má osoba - chamtivosť a neochota stratiť to, čo má, túžba zachovať si to, čo je potrebné.Chamtivosť vzrušuje vnútorné choroby, ako je strach a hnev.Človek, ktorý kráča po hlave a používa svojich kamarátov, nezohľadňuje názory ľudí okolo seba, dostáva pre seba požehnania, ktoré sú mu drahé.Človek, ktorý zostáva v takom hriechu, dáva peniaze na prvom mieste svojho života, materiál, dáva im prednosť pred duchovnými hodnotami.Hriešnik je často ochotný tráviť väčšinu času rozprávaním o dostupnom bohatstve.Ak sa náhle stratí jeho bohatstvo, potom taký človek pocíti vo svojej duši prázdnotu, stratí sa zmysel života.

Život takejto osoby často sprevádza hnev.Je to prirodzený pocit pre zanieteného človeka a nezaujíma ho nič iné ako hmotný zisk.Duchovná prázdnota takejto osoby je plná peňazí alebo vecí.Koreň tohto zlozvyku je pocit neistoty, nebezpečenstva, nestability.

Hlavný problém chamtivosti v náboženstve aPsychológia sa považuje za degradáciu osobnosti osoby.Jednotlivec jednoducho chce byť šťastný a verí, že toho dosiahne zachovaním a akumuláciou materiálu.Pocit, že čím viac máte, tým šťastnejší budete.Ale vzhľadom na to, že sa takéto veci už dlho potešia, musíte si ich znovu a znovu kúpiť.

Závisť

Tento hriech je zakázaný aj Desiatimi prikázaniami.Človek v tomto hriechu chce mať niečo, čo mu nepatrí.Predmetom závisti sú hmotné aj duchovné veci.Podľa náboženstva Boh dáva každému niečo, čo je osobitne potrebné pre túto osobu, v súlade s Pánovým plánom.A túžba mať to, čo Pán dal iným protirečeniam a usilovať sa naplniť osobnú vôľu v rozpore s Bohom.Vzhľadom na to, že žiarlivosť je jedným zo siedmich smrteľných hriechov a skutočnosť, že táto zlozvyk prináša človeku veľa problémov a problémov, závisť stále žije v každom a nebolo možné sa ho zbaviť.

Každý človek je týmto hriechom trochu podrobený.Je to preto, že každý má určité množstvo potrieb a potrieb, ktoré často nemôže uspokojiť vo svojom živote, ale vidí ich spolu s inými ľuďmi.Okrem toho je oveľa ľahšie vysvetliť svoje nedostatky a nedostatky, nie ich problémami (lenivosť alebo slabosť), ale omylmi a nespravodlivosťou osudu, čo je z nejakého dôvodu prospešné pre niekoho iného, ​​a nie pre nás.

Existuje veľa príkladov závisti v dejinách ľudstva.V Biblii sú to bratia Kain a Ábel, Jozefov predajotroctvo kvôli otcovej láske.Podobenstvo o kráľovi Saulovi a bezbrannom Davidovi.Celú životnú cestu Ježiša Krista sprevádzala ľudská závisť.Použitím príkladov z Nového a Starého zákona môžeme pochopiť, že závisť po dlhú dobu naplnila duše a srdcia ľudí.

Hnev

Tento smrteľný hriech je prejavom tej „dráždivej“ časti duše.Ako zbraň, Boh udelil človeku primeraný hnev, je to sila duše, s ktorou človek konfrontuje zlo.V dôsledku pádu je táto racionálna sila zvrátená a stáva sa pre jednotlivca hrozným zlozvykom.Hnev má veľa odrôd.Má vzhľad hada, ktorý degeneruje mláďatá, nebezpečnejší a jedovatejší ako on sám.Títo mladí: závisť, žiarlivosť, zášť, hnev alebo nenávisť a zášť.Všetky tieto vlastnosti spôsobujú, že človek a všetci jeho príbuzní sú nešťastní.Tento hriech - hnev - je kombinovaný s inými vášňami, v tomto prípade sa objavuje široká škála nevoľností.

Hnev s hrabivosťou vytvára negatívny postoj k chudobným a chudobným.Hriešnik sa pozerá na takého človeka, akoby šlo o agresora zasahujúceho do jeho majetku.Bude ich nazývať klamári a mokasíny.

Hnev kombinovaný so smútkom vytvára nepríjemnosť a podráždenosť, nespokojnosť so všetkými a so všetkým okolo.

Hnev a skleslosť vyvolávajú horúcu nenávisť, pohŕdanie samotným životom, často dokonca agresívnym ateizmom.Tento stav môže byť často dôvodom na spáchanie samovraždy.

Môže vzniknúť hnev v kombinácii s márnosťoupomsta a závisť.Pre takého hriešnika bude nepriateľom osoba, ktorá ho nejakým spôsobom prekonala alebo prekonala.Človek v hriechu je pripravený použiť najškaredšie a najhoršie prostriedky, aby zlému svojmu protivníkovi zlý: ohováranie, vypovedanie, pichanie posmechu.

Pýcha spojená s hnevom vedie k nenávisti voči ľudskosti.

Žiadostivosť alebo smilstvo

Podľa slovníka chtíč znamená sexuálna túžba, hrubá a zmyselná.V kresťanstve je žiadostivosťou „ilegálna vášeň, korupcia srdca, ktorá prináša zlo a hriech“.Žiadostivosť a hriech spolu úzko súvisia, je to uvedené v listoch apoštolov, ktorí sú súčasťou Nového zákona.Žiadostivosť alebo, ako sa nazýva aj tento hriech, smilstvo nie je ekvivalentné slovu láska.To znamená jasný pocit zameraný na predmet vášho záujmu.Základnými prvkami týchto pocitov boli a zostávajú úcta a túžba nezaujato urobiť niečo príjemné pre vášho partnera.Láska nie je kombinovaná s egoizmom, pretože bola pôvodne zameraná na obetu.

Osoba, ktorá je vystavená tomuto hriechu, sa nemôže sústrediť na nič iné.Pre hriešnika dominuje vášeň.Pozerá sa na ženy, akoby bola dáma objektom vášne a uspokojovala túžby zvierat a nič viac.Špinavé myšlienky, naplnenie jeho mysle a zakalenie jeho duše, zakalenie ich.

Neznámy človek si neustále pamätá svoje zvieracie túžby a vášne, tieto pocity ho neopúšťajú.Z tohto dôvodu to hriešnik neustále chcektorý sa o neho nestará a ktorý ho v podstate nepotrebuje, a ak to bude potrebné, potom ho budú hriešnici prenasledovať, hľadať nové potešenia, pošliapať a ponižovať pocity druhých.Je to spôsobené skutočnosťou, že chtíč a smilstvo sú založené iba na sexuálnej, sexuálnej príťažlivosti, ktorá sa nespája s úctou a svätosťou pocitov.

Gluttony

Gluttony sa tiež často nazýva gluttony.Tento hriech je druh závislosti na nadmernom prejedaní.To tiež zahŕňa pitie.Jeden z hlavných hriechov kresťanstva sa považuje za obžerstvo.Tento druh prestúpenia bláznov a duše a samotného človeka.Je to spôsobené skutočnosťou, že nadmerne plné lono často ponorí vedomie do temného zdrihu, zdevastuje ho a robí ho lenivým, čo je ďalšou položkou na zozname smrteľných hriechov.

Osoba, ktorá je obeťou hriechu obžerstva, nedovoľuje viesť racionálne diskusie o duchovných témach ani dostatočne hlboko porozumieť.Lôno takejto osoby je zdaním olovnatého kanvica, ktorý strháva dušu, ktorá je založená na nevoľnostiach a hriechoch.

Náboženstvo má mnoho spôsobov, ako sa zbaviť tohto hriechu: je to prezieravosť a obsah pôstu a spomienka na Najvyšší súd, prevaha duchovného nad materiálom.

Obžerstvo je osoba, ktorá žije pre žalúdok.Všetky plány a túžby sú pre jedlo.Hriešnik žije a pracuje s cieľom získať rozmanité jedlo.Osamelí ľudia s takýmto hriechom sú často sebeckí.V prípade hriešnikaPre manželstvo a rodinný život to bude katastrofa pre celú rodinu.

Despondency a lenivosť

Despondency sa líši od obyčajného smútku tým, že prvý je užšie spojený s relaxáciou ľudského tela a ducha.Kňazi a znalí ľudia nazývajú skľúčenosť alebo lenivosť „poludňajším démonom“, ktorý mnícha odvádza od modlitby, prikláňa sa k spánku po večeri.

Despondencia sa považuje za smrteľný hriech a zahŕňa aj lenivosť, čiastočne preto, že ak je človek prekonaný despondenciou alebo lenivosťou, stáva sa ľahostajným voči takmer všetkému, najmä voči iným ľuďom, cudzincom alebo jeho príbuzným.Tieto dva zlozvyky znamenajú približne to isté a pôsobia na človeka presne rovnakým spôsobom, zahmlievajúc jeho dušu a ničia jeho telo.Človek, ktorý má moc skleslosti, nemôže kvalitne a dôstojne vykonávať prácu, ktorá mu bola daná, nemôže ani vytvárať ani vytvárať, nie je spokojný s takými hodnými ľudskými pocitmi, ako je láska alebo priateľstvo.

Tento smrteľný hriech (lenivosť a skleslosť) kazí človeka, začína byť lenivý, nie je šťastný, nič nezlepšuje dušu ani telo.Hriešnik, ktorý je predmetom tohto stavu, neverí v nič a dokonca zanecháva nádej.Despondency je druh relaxácie mysle a vyčerpania duše, dokonca aj do určitej miery tela.

Despondency je uvoľnenie síl tela a duše, ktoré sa súčasne spája so zúfalým pesimizmom.Neustála úzkosť a skleslosť premožujú duchovnú silu a privedú ho k vyčerpaniu.Z tohto hriechu sa rodí nečinnosť a úzkosť.

Tieto hriechynazývaní smrteľníci, pretože ich neustále nesmrteľné duše zomrú a sušia.Takéto činy prispievajú k vstupu nesmrteľnej ľudskej duše do pekla.

Niektorí veriaci pri čítaní písma často venujú pozornosť výrazu „sedem smrteľných hriechov“.Tieto slová nepatria do zoznamu žiadnych konkrétnych činov, pretože zoznam hriešnych činov môže byť oveľa väčší.Toto číslo hovorí nielen o podmienečnom zoskupení akcií do siedmich hlavných skupín.

Gregory Veľký bol prvým, kto navrhol podobné rozdelenie už začiatkom 590 rokov.Okrem všetkého ostatného má cirkev vlastné rozdelenie, v ktorom je osem hlavných vášní.V preklade z cirkevného slovanského jazyka znamená slovo „vášeň“ utrpenie.Iní veriaci a niektorí kazatelia veria, že v pravoslávnej cirkvi je desať základných hriechov.

Najsmrteľnejším možným činom sa nazýva smrteľný hriech.Zmierenie je možné iba pokáním.Spáchanie takéhoto hriechu neumožňuje ľudskej duši ísť do neba.V pravoslávnej cirkvi je tradične sedem smrteľných hriechov.

Ich meno „smrteľníci“ priamo súvisí so skutočnosťou, že ich opakovanie vedie k smrti ľudskej duše, a preto prispieva k jej vstupu do pekla.Takéto činy vychádzajú z biblických textov, v ktorých je možné ľahko vysvetliť a interpretovať význam hriechov.Ich vystúpenie v textoch teológov siaha až neskôrČas.