Shestopsalmie: modlitebný text s diakritikou v ruštine, čísla žalmov

Shestopsalmie považujem za veľmi dôležitú súčasť rannej bohoslužby, pozostáva z určitých žalmov.Tieto texty som čítal každý deň a tiež vás odporúčam.Dnes vám poviem o vlastnostiach týchto modlitieb a pravidlách ich recitácie.

Shestopsalmiepri bohoslužbách

Shestopsalmie sa číta každý deň počas rannej bohoslužby v kostoloch - jedná sa o šesť osobitne vybraných žalmov, ktoré sa čítajú v presne stanovenom poradí: 3.37.62.87.102.142.Vo všeobecnom zborovom zbore môže byť Shestopsalmie definovaná drobným zvukom a vytvorením zvlášť prísnej atmosféry.Kráľovské brány sú v kostole uzavreté, sviečky a svetlo zhasnú, všetci zhromaždení veriaci sú nehybní a čitateľ slávnostne vyhlasuje žalmy zo stredu kostola.Týmito slovami znie modlitba smútku, pokánia a nádeje.

Shestopsalmie sa považuje za povinnú pre ranné bohoslužby, pretože pokračuje počas celého roka, s výnimkou Veľkonočného týždňa.Táto skutočnosť hovorí o veľkom význame Shestopsalmia.Verí sa, že odráža najdôležitejšiu udalosť v živote ľudstva - príchod Pána na svet.

Shestopsalmie sa vo svojej súčasnej podobe uctievala približne v 7. storočí.Túto zmienku nájdete vštatúty kláštorov a záznamy mnohých kňazov tej doby.Podľa niektorých správ sa verilo, že Shestopsalmie môže do istej miery nahradiť celý Psalter sám.Stále nie je presne známe, kto založil Shestopsalmie.Nie je tiež isté, prečo je v nich obsiahnutých týchto šesť žalmov.Skutočnosť, že ich niečo spája, je však preukázanou skutočnosťou.

Štruktúra Shestopsalmu

Jedna vec sa dá povedať s istotou, že Shestopsalmie nie je spontánne vybraným žalmom.Sú to texty zhromaždené spolu, majú spoločnú „melódiu“, štruktúru a rozdiely.Medzi tieto vlastnosti patrí:

  1. Žalmy za Shestopsalm sa vyberajú rovnomerne z rôznych miest.Je teda zrejmé, že sa zdá, že reprezentujú celú Svätú knihu.
  2. Všetky vybrané žalmy zahŕňajú životopis kráľa Dávida a týkajú sa obdobia jeho života.
  3. Tón a obsah týchto žalmov sú približne rovnaké.Podstata je nasledovná: spravodlivých prenasledujú nepriatelia a verí iba v Boha.
  4. 3,37,87 a 142 - žiadosti o vyslobodenie od nepriateľov a 62 a 102 - vďaka za toto nádherné vyslobodenie.
  5. Každý sa týka noci a rána, a preto sa čítajú v dopoludňajších hodinách.
  6. Existuje jasná obmena smutných žalmov (stojacich na párnych miestach) a radostných (respektíve - nepárne).

Život kráľa Dávida podľa šiestich žalmov

Nápisy naznačujú, že autorom týchto žalmov je kráľ David, ktorý je tiež žalmistom a prorokom.Obdobie jeho života je 1000 rokov pred Kristovým narodením.žalmy znamenajú, že Dávida prenasledovali nepriatelia už od mladého veku, celá jeho životná cesta bola plná nebezpečenstva, pokušenia a smútku.

Uvádza sa, že David nikdy nestratil vieru v Boha, a to ani vo chvíľach smrteľného nebezpečenstva.V tomto prípade kráľ vždy pripevnil Najvyššieho - tón ​​je základom všetkých šiestich žalmov.V každej línii je zjavná bezpodmienečná dôvera a dôvera v Pána.

  1. V 62. období, keď sa David uchýlil pred tvrdým nepriateľom v Judskej púšti.Tento nepriateľ na Davida žiarlil a bál sa o svoj trón - bol to kráľ Saul.Podľa niektorých zdrojov tento žalm odráža povstanie syna Dávida Absaloma.Dávid toto povstanie vnímal ako Pánov trest.Preto nevidel právo na to, aby násilím potlačil povstanie zradného syna, ale všetko nechal na Pánovom súde.Z tohto dôvodu nevyzdvihol svoje jednotky proti svojmu synovi a vôbec nie kvôli nedostatku odvahy alebo nedostatku bojovníkov.V tejto situácii si David všimol jednu možnú cestu von - utiecť.
  2. V Žalme 37 je najjasnejším prejavom kajúcny motív.V čase písania tohto textu bola vzbura Absaloma iba v príprave.
  3. 87. obsah je veľmi podobný predchádzajúcemu.Jej autorom je Eman Izraela, ktorého Dávid učinil hlavou jedného zo svojich speváckych zborov.Eman bol jedným z Dávidových najbližších spolupracovníkov, dobre ho poznal a radostne zdieľal všetky ťažkosti kráľovského života.Toto všetko sa odráža v tomto žalme.
  4. 3 a 142 psalms je priamo povstaním Absaloma,navyše je veľmi výrečne opísaný, najmä to, ako syn prenasledoval svojho úteku.Celý text prechádza s hlavnou myšlienkou - David sa pevne spoliehal iba na vôľu Pána, ale nie na svoje vlastné ľudské sily.
  5. ​​
  6. 102 žalmov - patrí k peru Davida, ale odkazuje na neskoršie obdobie, keď už vstúpil do pomerne pokročilého veku.Tento text možno nazvať vďačnosťou Bohu za vyslobodenie z babylonského otroctva.

Porovnanie žalmov

Nie je náhodou, že sa Shestopsalmie prečíta so zhasnutými sviečkami v čase, keď na rannej oblohe začne zaplaviť svitanie.Symbolizuje prechod zo starozmluvnej temnoty do evanjeliového svetla.Už bolo spomenuté, že téma noci a rána našla odraz vo všetkých šiestich žalmoch.Je pozoruhodné, že sa zdá, že takéto alternácie rastú, a nakoniec - jasná nádej na Božie milosrdenstvo.

Okrem toho sú tóny veršov a obsah jednotné.V štyroch žalmoch je témou Božia chvála, autor sa modlí a Pán ich počuje.Efekt umocňuje neustále duplikované slovo „počuť“.To vytvára pocit kontinuity modlitby, ako aj skutočnosť, že je skutočne počuť.

Téma prenasledovania sa vynára aj v mnohých žalmoch Shestopsalmiya.Je potrebné poznamenať, že medzi nepriateľmi je veľa ľudí, ktorí boli medzi blízkymi spolupracovníkmi kráľa Dávida.

Všetko, čo sa stalo, je hnev Pánov.Autor to osobitne uvádza v textoch.David o tom hovorí v najsmutnejších žalmoch - 37 a 87. Toto je jeho interpretácia všetkýchjeho nešťastia.Davidova nálada sa však zmenila: ak sa na ňu najprv modlí, aby ho trestať nezlostil, potom tento trest pokorne prijme a vidí v ňom prejav Božej vôle.

Dôvera v Boha je hlavnou témou, prechádza celým žalmom a šiestimi žalmmi.Myšlienka, že s každým nerobí spravodlivosť, ale milosrdenstvo.Žalm 102 dokonca uvádza, že Nebeský otec sa stará o svojich synov viac ako o pozemského otca.Vždy vie, čo robiť, aby bol pre svoje deti lepší.

Zloženie kompozície

Hlavné znaky sú:

  1. Šesť žalmov sa skladá z dvoch častí, ako odkaz sa používa malé množstvo chvály.
  2. Striedanie radostných a smutných žalmov (v niektorých interpretáciách sa to hovorí ráno a večer, veľké a menšie).Vrchol radosti navyše spadá na koniec hlavnej nepárne trojice a smútok - uprostred večera.Podľa vedcov na tom závisí všeobecný optimistický tón Shestopsalmie, a to aj napriek stonaniu.
  3. Shestopsalmus zrádza jednotu, že prvý a posledný z jeho žalmov zostupuje viac ako všetky ostatné.

Vklady slov medzi žalmmi hrajú dôležitú úlohu, hoci tlmočníci nie sú naklonení prikladať im žiadny význam.Okrem toho ovplyvňujú tak samotné zloženie, ako aj všeobecný význam Shestopsalmia.Tieto slová sú spojovacími článkami spájajúcimi žalmy.Dávajú melodicitu Shestopsalmii, čo ju robí doslovanepretržitá dlhá modlitba.

Duchovný význam

Aj po dôkladnom preštudovaní histórie, obsahu a zloženia Shestopsalmu nie je vždy možné okamžite pochopiť duchovný význam.V ňom, ako aj v žalme, sú vysledované dva hlavné smery duchovného uvažovania:

  1. Mesiášska téma.
  2. Duchovná a morálna zložka.

Témy sú neoddeliteľne spojené.Mesiánska téma je odhalená týmto spôsobom, že kráľ Dávid, ktorý je prorokom, počas celého svojho života vyhlásil Najvyšší, svoju moc a posledný súd.

Každá z uvedených žalmov obsahuje proroctvo o Mesiášovi.Vyzerá to ako samostatné verše prorockej povahy, zložito zapletené do textov Shestopsalmiya.Rovnaké proroctvo sa odráža v duchovnej a morálnej téme - žalmista ukazuje v žalmoch svetonázor kresťana.

Pravidlá čítania

Ako už bolo uvedené na začiatku, spoločnosť Shestopsalmie vyžaduje osobitný prístup k čítaniu.Čítanie v strede chrámu pomáha vytvárať najslávnostnejšiu atmosféru.To isté možno povedať o vypnutých svetlách, zhasnutých sviečkach.Súmrak by mal pomôcť zhromaždeným veriacim preniknúť čitateľne, aby sa zabránilo rozptyľovaniu cudzích predmetov.Začiatočníci nedokážu okamžite pochopiť podstatu toho, čo sa deje, a niekedy sú so stratou - za čo sa všetky tieto manipulácie vykonávajú.Postupne sa k nim tiež dostane skrytý význam všetkých týchto akcií.

Podľa charty sa pri čítaní musí dodržať Shestopsalmiavyjadruje osobitnú úctu - netreba robiť zbytočné pohyby, šepká, nehovoriac o konverzácii.Predpokladá sa, že Shestopsalmie by sa mala chápať ako modlitby, a nie ako kathisma.

Je povolené domáce čítanie Shestopsalmie, je možné ho tiež počúvať na zvukových nosičoch.

Záver

    (Shestopsalmie - šesť žalmov, spojených dohromady).
  1. Zjednotenie žalmov nie je náhodné - má svoj vlastný význam.
  2. Musia sa prísne dodržiavať osobitné pravidlá čítania.