Špeciálna modlitba Efraima Sýrskeho „Pána a Pána žalúdka“: ako čítať

V pravoslávnej cirkvi sú modlitby, ktorých čítanie sa koná v určitom čase cirkevného kalendára.Taká je známa modlitba Efraima Sýrskeho, Pána a Pána môjho brucha.Iba v ťažkých obdobiach pôstu môžu tieto slová znieť v cirkvi.Čo je na nich také veľké, že priťahujú ľudí, medzi ktorými bolo veľa veľkých tvorivých osobností.

Z histórie modlitby mníchov mníchov

Tento text má veľmi hlboký sémantický význam.To je veril, že tvorca jeho bývalého mentora Efraima Sirina.V 3. storočí žil v Sýrii (odkiaľ pochádza druhá časť jeho mena).Učiteľ cirkvi sa vyznačoval vynikajúcim vzdelaním, napísal múdre kompozície, ktoré boli v chrámoch vyhlásené veriacim.Svätí vytvorili mnoho charitatívnych diel, vrátane prípravy modlitieb a interpretácie biblického textu.

Nie všetky jeho diela sú dnes v ruštine, z svätého dedičstva sa preložilo len veľmi málo.Jedno z jeho ústredných miest je obsadené duchovnou poéziou.A „Pán a Pán môjho brucha“ sa inšpirovali v minulosti aslávni básnici, o týchto slovách bola napísaná krásna báseň.Tieto sväté slová boli pre ruského génia prebudením a posilnením jeho duchovných síl.Je to taký silný účinok, že prejavuje pokánie kresťanského asketa Efraima zo Sýrie.

Kedy a ako čítať modlitbu

Tento pokánsky božský text vznikol v 4. storočí.z pera svätého asketa Efraima nie je Sýrčan čítaný neustále.Počas bohoslužieb to znie vo veľkých a vianočných pôstoch.To sa deje podľa určitého scenára, ktorý je potrebné dodržať.

Pri prvom čítaní by sa teda malo, akonáhle je petícia vyhlásená, pokloniť.Všetky tri petície sa končia lukom modlitby.Ďalej, s lukom, musíme zašepkať „Bože, očistiť ma, hriešne“ (12 krát).Znovu sa opakuje celý modlitebný text , Pane a Pane môjho žalúdkaa končí sa lukom k zemi.

V prvom období pôstu sa kajúcna modlitba koná v tieto dni:

  • streda, piatok (týždeň syra);
  • Svätý Turíce (stále, okrem víkendov);
  • Svätý týždeň (prvé 3 dni);
  • na Veľkú stredu sa čítajú naposledy na konci liturgie.

V druhom uvedenom príspevku je čítaná pri každodennom bohoslužbe, čo nie je uvedené.

Prečo sa číta pokánna modlitba Efraima Sýrskeho na pôstnom období?

Na zodpovedanie tejto otázky je potrebné podrobnejšie sa oboznámiť s minulosťou kresťanského asketu.Raz tento muž viedol zlé, nedbanlivéživotný štýl, nezaťažený morálnymi normami.Stalo sa, že ho strážcovia chytili na falošné svedectvo.Za to, čo neurobil, mu bolo pripísané: únos dobytka.V skutočnosti bolo stádo zničené divými zvieratami.

Efraim je už vo väzení a stretáva sa s neznámym človekom, ktorý k nemu prichádza osobitne.Uskutočnil sa rozhovor medzi nimi, kde cudzinec zdôraznil, že ani v tomto konkrétnom prípade by väzň nemal byť na vine, ale tu bol spravodlivý.Budúcej spravodlivej osobe bolo odporučené, aby sa v pamäti spomínala na to, čo si zaslúži taký trest.Väzeň si potom pripomenul prípad zo svojho života a hanebný čin, keď pre zábavu nechal kravu chudobného prepustiť, kde predátori predbehli.On sám potom nič neplatil, ale chudobný človek sa stal ešte viac nešťastným a jeho život bol veľmi komplikovaný.

Cudzinec sľúbil, že všetko bude fungovať, tak sa stalo.Efraim bol prepustený a našiel skutočného vinníka.Odvtedy sa názory na svet a životný štýl zmenili.Takže včerajší hriešnik bol povolaný k uctievaniu prostredníctvom Nadprirodzeného zjavenia.V budúcnosti si svätý vždy zachovával v komunite úprimné pokánie s vďačnosťou Pánovi.Modlitba Efraima Sýrčana odráža práve taký pokorný a pokánny charakter.

V dňoch pôstu je potrebné si ju prečítať z mnohých dôvodov: v tomto okamihu je veriaci povinný venovať osobitnú pozornosť životu, ktorý už prežil, hriechom a iným existujúcim nedostatkom.Pre svoju vnútornú premenu musí človek tvrdo pracovať.Bez pomoci Všemohúceho sa nezaobídepreto sa obrátia s prosbou o odpustenie prostredníctvom textu sv. Syrina.

Prečo a ako čítať kajúcnika počas vianočných pôstov?48 48 '
  • modlitba spravodlivého Efraima;
  • rôzne kývnutia.
  • Hriechy, z ktorých zachráni modlitba Efraima Sýrskeho

    • Všetko týkajúce sa dobrovoľnej pasivity: zanedbávanie, lenivosť,bezcieľnosť, prázdna zábava, cynizmus.
    • Despondencia je v dôsledku nečinnosti a nevyváženosti vôbec negatívna.
    • Milujúca moc, túžba ovládnuť a podrobiť sa.
    • Rozhodnutie uháňať horúčavy nesprávnymi rukami a chodiť po hlavách na úkor ostatných, aby si zabezpečili svoju pohodu.
    • Sviatok.Neochota používať dar Božieho prejavu v prospech všetkých.
    • Odsúdenie a výsmech iných.

    Prostriedky boja proti hriechom podľa spravodlivého Efraima Sýrskeho

    Všetky tieto zlé vlastnosti budú prekonané modlitbou pomocou nasledujúcich prostriedkov:

    • Čistota nielen tela, ale aj duše.Pomáha pochopiť, kde je skutočný účel každého, kto žije na Zemi.
    • Pokora je jednou z najdôležitejších cností, ktorá pomáha počuť Boží hlas a chodiť po jeho ceste.
    • Trpezlivosť je schopnosť ponoriť sa do samotnej podstaty.Rešpektovanie akéhokoľvek stvorenia Pána.

    Hlavná vec, na ktorú je kresťan upozornený takým jednoduchým, na prvý pohľad stvorenie je to, že človek pozná a pozná svoje nedostatky, človekvidieť cudzincov.Nemôžeme však byť hrdí na to, že ich ukážeme.

    Záver

    Veľká modlitba pokánia Efraima Sýrskeho vo všetkých zmysloch je pre každého pravoslávneho veľmi užitočná:

    • pomôže vylepšiť a zvýšiť dušu;
    • je vernou pripomienkou hriešnosti každého;
    • poskytuje pochopenie toho, čo je v tomto živote skutočne dôležité;
    • sa číta iba v príspevkoch podľa osobitného rozvrhu.