Text modlitby Žalm 67 v ruštine: pravidlá čítania

Žalmy zohrávajú v mojom živote, ako aj v náboženskom živote pravoslávnych kresťanov a Židov obrovskú úlohu.Vždy sa k nim obraciam vo chvíľach smútku, nešťastia, radosti a vďačnosti.S ich pomocou môžem vyhodiť všetky svoje emócie.Aj sám Ježiš Ježiš Kristus často cituje línie žalmov.Jeho posledné slová na ukrižovaní na kríži boli presne čiarami žalmov.Dnes budem hovoriť o charakteristikách žalmu 67 a vysvetlím, prečo si ho prečítali.

Význam žalmov

Učitelia kresťanskej cirkvi napísali mnoho pozoruhodnýchslová.Napríklad Athanasius Veľký povedal, že žalmy zahŕňajú celý ľudský život, dokonca aj myšlienky a stav mysle ľudí.Učiteľ východnej cirkvi Vasily tvrdil, že ani jedna náboženská kniha nemá také veľkolepé oslavovanie Boha, ako je to v žalme.Podľa ich názoru môže veriaci kresliť odvahu, štedrosť, láskavosť, rozvážnosť, pokoru.

Kniha chvály (Žalmy) obsahuje 150 žalmov.Žaltára možno právom nazvať najrozsiahlejšou knihou Starého zákona.Na konci je rozdelenie Psalterov do piatich kníh - trochu chvály.Každá z prezentovaných kníh sa vyznačuje charakteristickými črtami.Skutočnosť, že takéto rozdelenie jasne existujesvedčí o tom, že jednotlivé žalmy sa opakujú v rôznych knihách - celkom alebo čiastočne.Používajú sa aj jeho termíny.

Napríklad v 4 a 5 najčastejšie znie „Pán“, v 2 a 3 „Boh“.Existujú aj niektoré štylistické rozdiely.V knihe 1 sa ťažko nájdu refrény (opakovanie verša alebo série veršov na konci stanzy), druhá v nich je veľmi bohatá.Slovo „hallelujah“ sa nachádza výlučne v posledných knihách.Z toho môžeme vyvodiť záver, že tieto žalmy boli predtým zahrnuté do zbierky niektorých piesní.

V literatúre existuje viac ako jedna klasifikácia posvätných textov.Spoločným rozdelením je rozdelenie žalmov múdrosti, mesiánov, sťažností, chvál a ďalších.Nie každý môže okamžite určiť, do akého typu žalmu patrí.Aby ste tomu porozumeli, musíte si prečítať žalm, aby ste odpovedali na otázky:

  1. Čo presne sa vyjadruje - vďakyvzdania, sťažnosti, úpravy alebo pochvaly?
  2. Od ktorej osoby sa píše - „I“ alebo „WE“.
  3. Či autor hovorí sám o sebe alebo je to príbeh proroka, kňaza.
  4. Existuje v texte dialóg medzi kňazom a niekým iným?
  5. Zmieňuje sa žalm o kráľovi a jeho vzťahu s Pánom?

Mnoho vedcov tvrdí, že typy žalmov závisia predovšetkým od ich obsahu.Je dôležité porozumieť logike toho, čo je napísané.Bez tohto sa žalmy môžu javiť ako heterogénne texty, v ktorých sú sťažnosti nahradené modlitbami atď.To však vedia len veriaci, to je logika modlitby: človek sa sťažuje, ale v určitom okamihu chápe, že je vypočutý a začínapoďakovať za to Bohu.Alebo naopak, keď si človek pochváli pánov za svoju milosť, uvedomí si, aký bezvýznamný a hriešny je a začína činiť pokánie a pokánie.

Žaltár je zbierka piesní

Nie všetci si to pamätajú, ale žalmy nie sú ničmenej hymny pre liturgické predstavenie.Dokonca aj v textoch mnohých žalmov existuje priamy náznak, že by sa mali používať presne na liturgiu.Na samostatných žalmoch sú špecifické nápisy v dňoch v týždni alebo počas sviatkov.

Hudba, ktorá sprevádzala predstavenie žalmov v staroveku, sa však navždy stratila.Okrem toho je veľmi ťažké interpretovať žalmy, ktoré súvisia s hudbou, ako sa to stalo, pretože vrchol vývoja hudobného umenia bol v období prvého chrámu.Keď bol tento chrám zničený, hudba sa nikdy nevrátila na predchádzajúcu úroveň a niektoré hudobné nástroje sa nepoužili.Keď bola vytvorená grécka verzia Biblie, prekladatelia nepoznali ani samotný význam týchto hudobných nástrojov.

Hudobné nástroje sa uvádzajú aj v samotných žalmoch.Často sa stáva, že sa veľa žalmov vykonáva na melódiách svetských piesní.Ľudia, ktorí nie sú prvýkrát v službách, si to okamžite všimnú.

Autori žalmov

O autorstve žalmov sa stále horlivo diskutuje medzi teológmi a biblickými vedcami.Hlavným je samozrejme kráľ David, okrem neho - Asaph, Kórejskí synovia, Šalamún, Efám, Emán.a ďalšie.V judaizme a rannom kresťanstve boli všetky žalmy pripísané peru kráľa Dávida.Dá sa to vysvetliť - za Davida sa konečne zostavil a editoval žalm.Niektoré žalmy však nemajú ani najmenší náznak autorstva.

Predpokladá sa, že aj keď existuje nápis „Davidov žalm“, nejde o priame označenie jeho autorstva.Dnešní židovskí teológovia tvrdia, že väčšinu žalmov napísali autori, ktorí žili oveľa neskôr ako David, a ich mená ostávajú neznáme.Problém zavedenia autorstva je neoddeliteľne spätý s podobným problémom pri datovaní žalmov.Podľa liberálnych teórií David a jeho súčasníci položili základy iba na písanie a spievanie žalmov.

Boh v žalmoch

Boh v žalmoch je stvoriteľom všetkého, čo nie je na zemi, stvoriteľom viditeľného a neviditeľného.On, kto počúva, odpúšťa, je nahnevaný, miluje, robí pokánie, ľutuje a neustále sleduje jeho stvorenie.Každý z jeho rozsudkov nie je sám osebe spravodlivosťou, pravdou, milosrdenstvom, ale milosťou.Boh trestá za hriechy, ale odpustí úprimne kajúcemu hriešnikovi.Podľa žalmu je Boh vždy blízko človeku a ľuďom, vždy pozná všetky myšlienky, pred Ním sa nemôže schovávať, pretože je všadeprítomný.

Božia svätosť má v žalmoch osobitné miesto.Je záhadná, desivá, všadeprítomná a každý má vo svojej tvári takmer poverčivý strach.Ona je Božia esencia.Okrem toho Boh posväcuje všetko, čo si zvolí.Táto Božia svätosť vyžadujetých istých ľudí ich zaväzuje dištancovať sa od hriechu.

Všetky žalmy a modlitby sú postavené na viere v Božiu svätosť.Toto je obzvlášť zrejmé v žalmoch s mesiánskou témou.Podľa názorov rôznych vedcov takýchto žalmov je ich 7, 9 alebo 20. Tieto čísla sa líšia v dôsledku skutočnosti, že žalmy sú v podstate jedno a navzájom sa dopĺňajú a spôsoby prezentácie mesiánskej témy sú rôzne.

Žalmy tiež symbolicky opisujú utrpenie Pána na kríži, jeho odmietnutie Izraelitmi.

Žalm 67

Autorom tohto žalmu je kráľ Dávid, čo naznačuje jeho štýl, spôsob vystúpenia a dokonca aj odporúčania pre hudobný sprievod.Hudba má v tomto prípade takmer vedúce postavenie, pretože môžeme povedať, že ide o žalmickú pieseň.Každá stanza piesne sa začína predstavením hudobných nástrojov a je podporovaná spevom zboru.

Obsah žalmu výrečne svedčí o čase jeho písania a príležitosti.Historické obdobie popísané v žalme je okamihom presunu archy Dohovoru Židov do Jeruzalema.Text oslavuje víťazné Božie kráľovstvo.Napriek osvedčenej skutočnosti však nie je možné presne určiť čas, čo sa deje.Podľa jednej verzie bol archu podľa Davida presunutý do Sionu - podľa iného víťazstva sa vrátil na horu.V prospech druhej verzie sa prikláňa viac hlasov.V každom prípade zostáva jedna vec neotrasiteľná - žalm 67 opisuje proces presunu archy paktu na miesto, kdemusí sa konať bohoslužba.

Tlmočenie

Najdôležitejšou vecou uvedenou v 67. roku sú všetky veľké skutky Pána spáchané pre Izrael.David tu píše o Jeho milosrdenstve a neúnavnom starosti o ľud.Podrobnejší výklad je nasledujúci:

  1. Od prvých staníc je viditeľný popis cesty s archou cez púšť a jej umiestnenie na horu.Zaznamenali sa aj Mojžišove slová o tejto udalosti, a najmä chválu Pánovi a nádej, že bude naďalej chrániť svoj ľud.
  2. Verše 3 a 4 opisujú porážku a smrť nepriateľov - táto osoba zosobňuje rýchlo miznúci dym.Davidove vlastné myšlienky sú tu sprostredkované veľmi dobre, na tento účel sa používajú veľmi živé obrazy.Tu je osobitne zmienka o zmŕtvychvstaní Ježiša Krista, preto je Žalm 67 pri Veľkonočných službách povinný.
  3. 3. Vo veršoch 8–11 sú oslavované Božie zázraky počas zajatia Židov.
  4. Verše 12 a 13 sú priamo opisom víťazstva Židov.
  5. Verše 14 a 15 sú opisom dlho očakávaného mieru po vojne.
  6. 20 - 21 veršov - tvrdenie, že Boh je vždy pripravený prísť na pomoc človeku.
  7. 22. verš spomína hriešnikov, ktorí nechcú činiť pokánie a sú v neustálom omyle.
  8. 33 - 36 veršov - oslávenie Božej slávy, Jeho veličenstva a veľkoleposti.

Žalm 67 sa odporúča najmä na čítanie s ťažkými ochoreniami, s ťažkým pôrodom, pomocou ktorého môžete vyjadriť žiadosti o uzdravenie.Okrem toho bude užitočná v prípade nerozpustných problémov, ako aj v prípadedostávajú najvyššie požehnanie.

Záver

  1. Žalmy možno právom nazývať literárne a hudobné diela.
  2. Spory o autorstve žalmov.
  3. Boží obraz v žalmoch.
  4. Žalm 67 je modlitba za uzdravenie chváliac Pána.