Žalm 118: informácie o modlitbe, ruštine, vysvetlenie jednotlivých veršov

V univerzálnom obsahu Biblie sú pre každého slová, ktoré zodpovedajú jeho vnútornej nálade.Spomedzi básní (kathismas) žalmov obsahujúcich rôzne počty žalmov som objavil vôľu Najvyššieho 17. kathismu pozostávajúcu iba z jedného žalmu.Toto jeŽalm 118 , text najväčšej z kapitol Biblie je rozdelený na tri časti, modlitba zvaná „Nepoškvrnená“ sa číta pri bohoslužbách v kostole a Svätí otcovia každý deň tajne.Poviem vám viac o vlastnostiach tejto božskej modlitby.

Čo je zaujímavé na neobvyklej kathisme

Písmo je pomerne objemné folio, vrátane kanonických kníh a apokryfných textov.Predpokladá sa, že text Žalm 118 nenapísal David, ale v čase, keď boli Židia v Perzii prenasledovaní a zajatí.Dátum vzniku poézie tiež nie je známy, pravdepodobne počas pobytu komisárov perzského kráľa Ezru spolu s Nehemiášom v Judsku, ktorí čistia Božie meno.Vo veršoch 23 a 46 nájdete miesta s opisom nepriateľského postoja novej vlády voči Židom.

Čo je jedinečným znakom 17 kathismy obsahujúcej jediný žalm 118:

  • najobsiahlejšia kapitolacelá Biblia s Novým zákonom, ktorá obsahuje 176 textov;
  • Kňazstvo obsahuje 22 konvenčných častí, z ktorých každá má 8 stanz;
  • v pôvodnom texte sa každý nový riadok začína ďalším písmenom hebrejskej abecedy.

Modlitba „Nepoškvrnená“ je historická pieseň chvály, ktorú v hebrejčine zostavil neznámy autor a ktorá končí v cirkevnom poradí slovami „Hallelujah“ v gréckom preklade kathismy.Židia prezývali Žalm 118 Veľká abeceda.30 30 'Židom utláčali Židia Samaritáni, ktorí boli vďaka priestranným slovám žalmu pripravení na veľké utrpenie novej vlády.

Podľa výkladu bambského biskupa Theophanesa sa osem písmen „Nepoškvrnený“ vyznačuje hĺbkou obsahu a veľkou umeleckou hodnotou:

hudba vedúca k získaniu duchovného rozkoše.Kňaz tvrdil:

Čo je známe o modlitbe „Nepoškvrneného“

Čítanie Biblie, ktorá zahŕňa žalm, je nespornou povinnosťou každého veriaceho.pretože Slovo Božie môže oživiť srdce, uzdraviť sa z hriechu a duchovne obohatiť.Žalm 118 bude mať nielen úžitokstojí na prahu večnosti, ale tiež žije v tomto svete, aby posilnil krásu a veľkosť Pána, ako jasnú doktrínu pozemských cieľov a odplatu po posmrtnom živote.

Protirečenie autorstva

  1. Hoci kompilátor 118 žalmov nie je známy, jeho autorstvo sa pripisuje kráľovi Dávidovi, ktorý žil na konci II. Začiatku 1. tisícročia pred Kristom.Popularita verzie sa vysvetľuje slovom „blahoslavený“, ktoré začína báseň.Touto výzvou sa tradične začali žalmy, ktoré boli pre židov dôležité.Z pohľadu kráľa Dávida.
  2. Oponenti Davida, autorstva tvrdia, že skutočnosť, že v texte sú viacnásobné odkazy na skutky porušovateľov zákona, ako aj nepriateľstvo voči žalmistovi, môže byť dôkazom neskoršieho dátumu písania žalmu 118. Pravdepodobne ide o prelom 6. - 5. storočia pred Kristom.pravdepodobne počas pobytu v Judsku, ktoré povolil perzský kráľ.

Prečo veriaci čítajú žalm 118

Kňazstvo sa vyhlasuje nezávisle počas domácej služby.Najčastejšie sa modlitba udeľuje zosnulého, aby zlepšil svoj pobyt v posmrtnom živote, očistil od hriechov a získal duchovnú radosť pre zosnulého.Nie každý veriaci môže v cirkevno-slovanských jazykoch ľahko prečítať, pre lepšie pochopenie veršov bol text preložený do ruštiny.

Je dôležité prečítať Žaltera nad zosnulým podľa stanovených pravidiel:

  • Keď čítajú, modlitebné knihy sa zvyčajne delia na tri časti - na verš 73, potom po 131 stanzách a do konca.Medzi nimichvála sa číta spolu so zvláštnou modlitbou, ktorá pripomína meno zosnulého.
  • Keď čítajú, ohlasujú poéziu ráno a večer, počas pohrebnej služby a pohrebného rituálu.Doplnený pochvalnými modlitbami je čítanie žalmu 118 vo Veľkú sobotu pred veľkonočnou službou.

V súlade s cirkevnou tradíciou sa stanza žalmu vyhlasuje v kruhu príbuzných a priateľov zosnulého počas tretieho, deviateho a štyridsiateho dňa po smrti kresťana.Silná modlitba sa preto nazýva pamätník.

Autor modlitby, ktorý sa nazýva mládežou, hovorí v žalmových slovách, že ochranu Najvyššieho dostane iba spravodlivý.Žalmista vedie v modlitbových líniách podrobné diskusie o tom, ako dospieť k naplneniu Božej vôle pre duchovný rast.Je to starostlivé prehodnotenie bodov zákona, ktoré vysvetľuje rozsah najdlhšej kathismy.Emocionálna farba textu naznačuje úprimnosť autora, ktorý sa snaží pochopiť podstatu Božích pravidiel, ktoré sa tešia získaniu takejto príležitosti.

Úplné znenie žalmu 118 v kostole slovanských a ruských s číslami riadkov je uvedené nižšie:



)


Žalm 118 spolu s predchádzajúcimi a záverečnými modlitbami nájdete na stranách modlitebnej knihy,ale mali by ste si ju kúpiť v kostole v chráme alebo kláštore.Vypočujte si zvuk 17 kathizmu v bohoslužbách:

Výklad 17 kathismy teológmi

Slová najväčšej modlitby s častým opakovaním základných myšlienok vyslovené v mene mladého žalmistu nám umožňujú hľadať odpovede na otázky týkajúce sa čistoty myslenia a prinútiť nás myslieť na potrebu dodržiavať Božie zákony.

V duchu Božieho kázania sa nazývajú Slovo nabádaní, povýšené na človeka, ktorý má žiť v harmónii vnútorných myšlienok s vonkajšími činmi, bez klamstiev a hriechov.Pútnik, v mene ktorého sa tieto žiadosti požadujú, žiada oddanosť Božím zákonom, ktoré posilnia vieru víťazstvom pravdy a umožnia nájsť mier.

Pri analýze obrovského materiálu žalmu 118 vo verši možno nájsť niekoľko zaujímavých myšlienok.

Číslo verša Ako interpretovať
1-8 Popisujerozmanitosť a jednota Božieho zákona, ktorá prejavuje duchovný život predpísaný Pánom.Pojem „velenie“ by sa mal chápať ako niekoľko konkrétnych pokynov týkajúcich sa smerovania ľudských činov a „charty“ určujú pravidlá vzťahu človeka k Bohu.Slovo „prikázania“ by sa malo chápať ako hranice toho, čo je človeku povolené
9 a 100 Verše vysvetľujú, ako konať, aby udržali Najvyššieho v čistote vlastnej duše.Rada je jednoduchá - plnenie jeho zákonov
11-14 Stanzy hovoria o živote spravodlivých, ktorí zachovávajú Božie slovo
19 [[PDN 115]Verš hovorí o dočasnom pobyte ľudí na Zemi pri prenasledovanívečný život, ktorý je vyhradený iba pre spravodlivých
21-23 Opisuje život židovského ľudu zajatého Peržanmi, ich boj s učením Samaritánov ako odpadlíkov viery, ktorí vyzývajú vládcov na neposlušnosť.
33-38 Stanzy hovoria o potrebe uvedomenia si Božieho slova, jeho veľkosti.Línie sa volajú po podpore a riadia sa prikázaniami
67 Slová verše opisujú ťažkosti cesty Židov, ktorí sa odbočili od Boha.Za svoje hriechy utrpeli zaslúžený trest - zajatie, jeho ťažkosti pomohli uvedomiť si spáchané chyby, posilnili pripravenosť na prísne dodržiavanie zákonov Pána
69-70 Básne hovoria o konfrontáciimedzi pohanmi a Izraelitmi, ako je podrobnejšie opísané v knihe Ezra a Nehemiáš
81-83 Básne ukazujú ťažkosti súdnych procesov, ktoré zasiahli skladateľa a všetkých jeho ľudí,bremeno pokusov
94-96 Opisuje Božiu veľkosť a slávu, ktoré sú zjavenév porovnaní s nedokonalosťou človeka

Po prečítaní celého žalmu 118 je zakrytý depresívny pocit smútku židovských obyvateľov, ktorí zažili toľko útlaku a utrpenia.Hoci smutné stanzy nespôsobujú radostné pocity, znejú nádej na spasenie udelené zhora, ako aj obdiv pre Všemohúceho, ktorý usmerňuje deti Izraela.

Záverečné rady

Príbuzní a priatelia nie sú vždy schopní vytvárať silné modlitby za odpustenie.zosnulý hriešnik, poézia v cirkevnom jazyku má významnejší význam.Čítanie žalmov nad zosnulými je preto najlepšie zverené klérikovi, hoci v ústach blízkej modlitby knihy budú mať veľkú moc.

Okrem pohrebného rituálu sa odporúča, aby sa k dennému pravidlu modlitieb pridávalo 17 kathismy ako hymnus k nesmrteľnosti ľudskej duše vedenej Bohom.Nemali by ste však očakávať, že čítanie žalmov sa stane zárukou spasenia, ale vytvorenie dobrých skutkov a modlitieb pomôže prejsť testami posledného súdu a nájsť šťastie Spásy nesmrteľnej duše.